They seem to make lots of good flash cms templates that has animation and sound.

Lama sabakthani on PIANO theme 3.0

Temat: jesien... jesień... czas na zabawy plastyczne :)
maczamy lisc w farbie i odciskamy na kartce papieru. mozna tez
liscie przyklejac klejem od papieru. moj lubi operowac klejem, wiec
drze mi czasem wazne rzeczy na kawaleczki, smaruje klejem i
przykleja na kartke w jakies fantazyjne wzory

a czy michal lubi nozyczki? w sklepach mozna kupic takie specjalne
plastikowe dla dzieci. oprocz papieru niczego innego nie tna. mozna
wtedy pobawic sie w wycinanki
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,43618,101803806,101803806,jesien_jesien_czas_na_zabawy_plastyczne_.html



Temat: czy ktoś chce kartki świateczne (zapisane)? Wwa
czy ktoś chce kartki świateczne (zapisane)? Wwa
Odkopałam wielką reklamówkę kartek świątecznych bożonarodzeniowych z zeszłego
roku - zaczęłam liczyć i jest tu grubo ponad 100 przeróżnych kartek
świątecznych - różne wzory, faktury, kształty i wymiary - jednak wszystkie
zapisane. Może komuś się przydadzą dla dziecka do celów techniczno-
plastycznych (np. jakieś gazetki ścienne o tematyce świątecznej lub na
wycinanki?). Wszystkie kolory, niektóre też mogą posłużyć za ciekawy papier
kolorowy

Jest tego sporo ponad kilko, może i ze 2 kg - najchętniej odbiór osobisty
Warszawa, choć wysyłki też nie wykluczam.
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,16712,52508324,52508324,czy_ktos_chce_kartki_swiateczne_zapisane_Wwa.html


Temat: dlaczego dzieci w podstawówce się nie uczą?
Córka zaczeła właśnie pierwszą klasę i już mówi ,że nie lubi się
uczyć. Powód jak mi się wydaje leży w nudnym , monotonnym pisaniu
czy rysowaniu laseczek, kółeczek,pętelek we wszelkich możliwych
konfiguracjach .Mało jest zadań na logiczne myślenie , rysunków,
wycinanek ...Wszystko w/g wzorów , np. cały wykropkowany
rysunek ,gdzie ma połączyć to olówkiem. Co do oceniania to dzieci
samodzielnie( do piórnika) zrobiły sobie "rozpiskę"
przyporządkowując każdemu ze słoneczek odpowiednią ocenę...
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,46,84160827,84160827,dlaczego_dzieci_w_podstawowce_sie_nie_ucza_.html


Temat: W co się bawić
W co się bawić
Coraz więcej dni będziemy spędzać w domu z racji pogody. Proponuję więc wam
wszystkim utworzenie wątku z propozycjami zabaw domowych (plastycznych i
ruchowych) dla dzieci w różnym wieku. Dzięki takiemu poradnikowi łatwiej nam
będzie poradzić sobie z energicznymi dziećmi nudzącymi się w domu

Może ja zacznę

ZABAWY DLA DZIECI 2-2,5 - LETNICH

- na początek nieśmiertelne rysowanie Używamy kredek świecowych, bo moim
zdaniem są bezpieczniejsze, i najtańszego papieru do drukarek (ryza starcza
na ok 3 miesiące)
- masa solna - robimy z masy solnej figurki/obrazki dwuwymiarowe, bardzo
proste z kuleczek i wałeczków rozpłaszczanych na wieku od plastikowej skrzyni
na zabawki, są to słoneczka, bałwanki, kwiatuszki, pieski itp (głównie ja
robię a moje dziecko dokańcza np dokleja promyki w słoneczku, albo psuje i
ugniata w rączce)
- przyklejanie ścinków do kartki papieru - radzę użyć klej w tubce
zakończonej taką siateczką z gazy (nie wylewa się, nie można go zbyt wiele
wycisnąć, łatwy w nanoszeniu na przyklejaną rzecz). Przyklejamy głównie
ścinki bibuły kolorowej, kawałki kolorowego papieru poudzierane z raklam. Do
bardziej wyszukanych zabaw wykorzystuję gazetki reklamowe hipermarketów:
wycinam z nich ubrania, artykuły spożywcze, meble i mamy przyklejanie
tematyczne, albo "idziemy na zakupy"
- wycinanki z gazetek reklamowych - nożyczki z okrągłym zakończeniem i pod
nadzorem. O dziwo moje dziecko dobrze sobie z tym radzi
- zebraliśmy mnóstwo kasztanów w parku i na razie mała przesypuje je z
miejsca na miejsce, jak jej się znudzi będziemy układać wzory na podłodze,
spróbuję też robić ludziki, ale nie wiem czy nie za wcześnie
- grzechotki z puszek po kawie - wypełniam je grochem, ryżem itp Ostatnio w
tym celu zebrałam orzeszki bukowe
- mycie zabawek - najlepiej plastikowych, dziecko jest później do przebrania,
ale zajęcia ma na 2 godziny
- czytanie książeczek, wierszyków i śpiewanie piosenek - to podstawa
oczywiście
- zabawa w kółko graniaste (może znacie jeszcze jakieś tego typu zabawy ale
dla dwóch osób? Stary niedźwiedź wymaga jednak więcej uczestników)
- ćwiczenia - chodzimy na paluszkach, na piętach, wkręcamy żarówki, wiatr
wygina gałęzie drzew, tańczymy

No to piszcie bo mnie się już pomysły kończą
Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,26619,49855756,49855756,W_co_sie_bawic.html


Temat: Dekoracje
..."Ile domów, tyle pomysłów na stół wielkanocny. Najważniejsze, żeby był ozdobny i optymistyczny. W końcu świąteczne śniadanie ma nas napełnić nadzieją na całą nadchodzącą wiosnę.

Jeśli zależy nam na podkreśleniu uroczystej atmosfery, nakryjmy stół białym obrusem. Postarajmy się jednak przełamać biel mocnym akcentem kolorystycznym. Może to być barwna zastawa. Wykorzystajmy również prezenty od natury: zieleń rzeżuchy, tulipany, narcyze i krokusy.

Zgodnie z polskim obyczajem, stół wielkanocny powinien być udekorowany barwinkiem i bukszpanem. Elementem nakrycia mogą być również „łączki” z wysianej kilka dni przed świętami rzeżuchy lub młodego owsa. Zazwyczaj stawiamy na nich baranka albo układamy pisanki. Kolejnym wielkanocnym kolorem jest żółty – postarajmy się więc o bukiety żonkili albo tulipanów. Ciekawie wyglądają też fioletowe hiacynty. A dla tradycjonalistów – młode gałązki bazi, na których można zawiesić ozdobione wydmuszki.

Pisanki, kraszanki… Dziś mało kto zdaje sobie sprawę, jaka jest między nimi różnica. Tymczasem pisankami nazywamy wyłącznie jajka zdobione metodą batikową. Roztopionym woskiem, nakładanym przy użyciu patyczka, „piszemy” na skorupce ozdobny wzór. Gdy zanurzymy jajko w barwniku, powierzchnia pokryta woskiem pozostanie biała. Inaczej przygotowuje się kraszanki – na zabarwionym jajku nożykiem lub grubą igłą wydrapujemy ozdobne motywy.
Wręczmy ugotowane jajka, flamastry i farbki dzieciom. Ozdobią wycinankami, fragmentami koronki, włóczką, trawą lub sitowiem albo koralikami czy kryształkami. Niepowtarzalne wzory gwarantowane!

Najważniejszym „bohaterem” świątecznego nakrycia jest baranek, symbol Chrystusa Zmartwychwstałego. Niegdyś figurki były wykonywane z masła lub słodkiego ciasta jajecznego. Dziś w cukierniach możemy poszukać bardziej dekoracyjnych wyrobów z piernika, czekolady czy marcepana albo zdecydować się na pełniące ozdobną funkcję baranki z porcelany.

Elegancką zastawę postarajmy się ożywić bukietami czy nawet rozrzuconymi gdzieniegdzie barwnymi piórami.
I praktyczna uwaga: unikajmy srebrnych sztućców, których ze względu na reakcje chemiczne nie można używać do jedzenia jajek.
Pamiętajmy też o babach i mazurkach. Świąteczne wypieki, przybrane lukrem, kajmakiem i bakaliami, same w sobie są znakomitą dekoracją."

Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,48033,93345584,93345584,Dekoracje.html


Temat: Co N a p r a w d ę warto kupić dla dziecka
> 2. Można odpuścić sobie kupowanie tysiąca słodkich czapeczek z
> przyszywanymi uszkami, zawiązywanymi pod brodą itp. Dla noworodka wystarczy
> zakupić 2-3 zwykłe, gładkie czapeczki-mycki. Pozostałe mają zwykle
> niewygodne szwy, które uwierają dziecko w główkę. Mam na myśli oczywiście
> czapeczki domowe, nie wyjściowe.

Oczywiście wszystko zależy w jakiej porze roku dziecko się rodzi - mój urodził
się w grudniu, więc OCZYWIŚCIE NOSIŁ DOMOWE CZAPECZKI, SZCZEGÓLNIE PO
KĄPIELI
- to informacja przede wszystkim do 18_lipcowa, która chyba nie ma
pojęcia jak noworodek szybko traci temperaturę.


> 3. Gorąco polecam zabawki, które mają migające światełka. Bo światło to
> pierwsze co zainteresuje noworodka.

Tańsza wersja zabawek - kupić kolorowy papier i powycinać w różne wzory,
zawiesić nad maluszkiem w miejscu przebierania, mój gapił się non stop w te
wycinanki


> 4. Jeszcze jedna rzecz, którą wszyscy kupują i nigdy nie używają -
> miękkie kapciuszki dla noworodka. W domu za gorąco, aby je nosić, a na dwór
> wkładamy malucha w śpiworek więc też odpada.

Ponownie dodam, że zależy od pory roku, mój nosił takie kapciuszki i w domu i na
dworzu pod śpiworkiem - zima była wyjątkowo mroźna.


> 5. Becik - baaardzo przydatny przez pierwsze dwa miesiące życia.
> Noworodek śpi sobie w nim słodko i bezpiecznie.

Zależy od dziecka, mój się wściekał kiedy chciałam go wsadzić w becik, nie
znosił zawijania, spał normalnie w łóżeczku przykryty lekkim kocykiem, becik
służył tylko jako podkładka do przebierania pieluchy, więc w sumie nie
przydatny. Za to ze względu na porę roku, bardzo przydatny był ocieplany
śpiworek do wózka.



I
> powtórzę za naszym ortopedą - żadnych bucików do nauki chodzenia!

My w domu zakładaliśmy i zakładamy do tej pory takie kapciochy:
www.allegro.pl/item827871879_skarpetki_z_podeszwa_skarpeto_kapcie_r_21_23.html
Dziecko dobrze czuje podłoże, nie ślizga się i stopa nie marznie.




Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,585,103460299,103460299,Co_N_a_p_r_a_w_d_e_warto_kupic_dla_dziecka.html


Temat: czy i jak rozwijac "slabe punkty" dzieci?
czy i jak rozwijac "slabe punkty" dzieci?
tak mi sie skojarzylo na bazie dyskusji o czytaniu metoda domana, rozwijaniu
talentow dzieci itp.

wiadomo, ze dzieci sa w jednym dzialaniu lepsze, w innym gorsze. kazde
(chyba?) ma jakies "slabe punkty", rzeczy ktore umie zrobic gorzej, lub prawie
wcale.

i zastanawiam sie, czy takie slabe punkty dzieci nalezy po prostu zostawic w
spokoju, swojemu biegowi, czy jakos je rozwijac, wspomagac? a jesli tak, to
jak? chodzi mi o dzieci male, przedszkolne lub jeszcze mlodsze.

nasz starszy synek zupelnie nie umie rysowac czegos, co przypomina
rzeczywistosc. rysuje chetnie, calkiem sporo, ale sa to na ogol "gryzmoly".
choc on dokladnie wie, co to jest i pamieta "na zawsze". jak sie pytam po
tygodniach, czy miesiacach, co to jest, pokazujac na pomazana kartke, to
spokojnie mowi: to jest koszula, a to jest babcia. choc to ani jednego, ani
drugiego nie przypomina.
mial ponad 4 lata, gdy narysowal po raz pierwszy cos, co przypominalo
czlowieka (mialo glowe, oczy, usta, rece i brzuch, ale nog juz nie ). u
pediatry, na "bilansie czterolatka" tez nie potrafil narysowac ludzika, gdy
zostal o to poproszony. tzn narysowal, oczywiscie, ale cos, co ludzika nie
przypominalo... ale wzoru odtworzyl dobrze (krzyzyki, kolka, prostokaty), a
jak dostal za modela erniego z ulicy sezamkowej oraz kilka podpowiedzi, to i
to narysowal. ale sam z siebie - nie.

i nie chodzi tutaj o malo sprawne palece, czy rece. synek potrafi pieknie i
dokladnie wycinac, uwielbia to! wycina po liniach obrazki z wycinanek dla
dzieci, robi takie serwetki skladane na kilka czesci, dobrze operuje
nozyczkami, nie ma problemu z trzymaniem kredek czy flamastrow. poza tym
slicznie wykleja, z przedszkola przynosi bardzo ladne rzeczy, zrobione przez
siebie.

i tak sobie mysle - dac mu spokoj, czy jakos go stymulowac, zeby zaczal
"normalnie" rysowac? i jak? pewnie jakos przez zabawe, ale nie mam pomyslu
jak, bo on rysuje i lubi i nic z tego nie wychodzi

to tylko przyklad, pytanie jest bardziej ogolne. bo zawsze sa takie rzeczy,
ktore nasze dzieci umieja gorzej. i nie chodzi mi o dazenie do doskonalosci,
ale wlasnie o takie rzeczy, ktore juz raczej "powinno sie robic". nie mam
cisnienia, zeby moje dzieci robily wszystko swietnie, tylko sie zastanawiam,
czy moze nie warto im jakos pomoc, postymulowac je troche? co myslicie?


Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,575,93826904,93826904,czy_i_jak_rozwijac_slabe_punkty_dzieci_.html


Temat: Edukacja europejska
Scenriusz - podróż po Grecji - z netu
Szczegółowy scenariusz

Odział dzieci 6-letnich

Opracowanie scenariusza i prowadzenie: Krystyna Poloczek

Temat: Podróż do Grecji.

Cele ogólne:

 rozbudzanie zainteresowań życiem, kulturą, sztuką i językiem ludzi
w innych krajach,
odczuwanie zadowolenia i radości w czasie odkrywania i tworzenia,

Cele operacyjne:
Dziecko:
 aktywnie uczestniczy we wspólnych zabawach,
 zna barwy narodowe Grecji,
 potrafi wskazać na mapie Europy położenie Grecji,
 zna nazwę stolicy – Ateny,
 wie jak wygląda strój greckiego żołnierza,
 wie jak smakuje ser feta,
 wie jak wyglądają oliwki, gdzie rosną i jak smakują,
 wie jak wygląda czapka macedońska,
 wie jak wygląda porcelana grecka.

Metody: czynne i oglądowe z wykorzystaniem elementów technik C. Freineta i
elementów pedagogiki zabawy.

Forma:
zbiorowa i indywidualna.

Pomoce:
 mapa Europy (wydanie dla dzieci),
 ilustracje przedstawiające Grecję (plansze, wycinanki z gazet,
czasopism, album, fotografie, widokówki),
 grecka porcelana: filiżanka, talerzyk, wazon ( na czarnym tle
greckie wzory złocone),
 odtwarzacz CD,
 płyta CD: nagranie muzyki tańca ludowego „Sitraki” ( „Zorrba” ,
 wideokaseta: film z zdjęciami widoków i krajobrazem Grecji,
zmiana warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza,
 czapka macedońska.

Narzędzia:
muszle, ramki, skakanki, ser feta, oliwki.

Przebieg zajęcia:

1. Zabawa dydaktyczna „Burza mózgów” – dzieci wymieniają kraje, do których
chciałyby pojechać latem. ( Gdy podana zostanie Grecja zatrzymujemy zabawę i
wzbudzamy zainteresowanie tym krajem).
2. Odszukiwanie i wskazywanie na mapie Europy położenie Grecji.
3. Zabawa ruchowa pt.: „Jedziemy autokarem do Grecji”.
Podział dzieci na dwie grupy wycieczkowe, wybór 2 kierowców, skakankami
wyznaczamy miejsca w autokarze.( Ćwiczenia ortofoniczne: naśladowanie głosów
jazdy autokarem.)
4. Projekcja filmu z wideokasety przedstawiającej obrazy widoki z Grecji,
zabytki i stolicę – Ateny.
5. Zabawa w „dziennikarzy” (wykorzystanie ramki jako aparat fotograficzny),
 wykonywanie zdjęć przedstawiających zabytki i sztukę Grecji,
 Akropol
 Teatr grecki
 Posągi bogów i bogiń
 Kamieniczki
 Góra Olimp
 Zdjęcia greckiej porcelany
 wypowiedz dziennikarzy na temat swoich zdjęć.
6. Oglądanie fragmentu filmu z wideokasety – zmiana warty przy Grobie
Nieznanego Żołnierza. Wskazywanie różnic i podobieństw w umundurowaniu żołnierza
polskiego a greckiego. Przymierzanie czapki macedońskiej.
7. Zabawa ruchowa pt.: „Zmiana warty”. Dzieci naśladują krok żołnierzy.
Maszerując wykonują polecenia nauczycielki „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do
przodu”.
8. Zabawa ruchowa pt. „Spacer brzegiem mórz”. Zbieranie muszli – wypowiadani
się na temat, „Co mówi twoja muszla”. (Oglądanie muszli, porównywanie kształtów,
kolorów, liczenie, tworzenie zbiorów.).
9. „Muszelkowy obraz” – Komponowanie różnych wzorów z nazbieranych muszli.
Wypowiadanie się na temat ułożonego wzoru.
10. „Wizyta w nabrzeżnej Tawernie”:
 opis wyglądu greckiej porcelany,
 degustacja oliwek (opisywanie wyglądu, kształtu, smaku oliwek oraz
właściwości),
 degustacja sera feta (poznanie właściwości, smaku i potraw greckich),
 słuchanie melodii tańca ludowego pt.: „Sitraki” ( „Zorrba” ,
 nauka tańca ludowego pt.: „Sitraki”.
11. „Wyprawa na górę Olimp” – (słuchanie krótkiego opowiadania nauczycielki
w oparciu o opowiadanie pt.: „Olimp” – Pentliczek nr 30/96 ilustrowane obrazkami.
12. „Mała olimpiada” – zawody sportowe:
 rzut woreczkiem do celu,
 skok w dal z miejsca,
 bieg – kto szybciej,
 podawanie piłki w tunelu.
13. Zabawa ruchowa pt.: „Defilada zwycięzców”.
14. Powrót do Polski – zabawa ruchowa pt.: „Lot samolotem”.




Źródło: forum.gazeta.pl/forum/w,47465,99352722,99352722,Edukacja_europejska.html